Live aprs.fi

Monday, January 5, 2009

My Simple Setup.....

Untuk tatapan rakan-rakan,bagaimana rupa setup yang saya gunakan.Agak mudah..
GPS 80 dari Garmin (err dipinjam untuk tujuan experimen)

yang ni pula,tinytrak versi 3,tapi firmware versi 1.4.boleh dihomebrew,senang je..
ni unit yang ke-6,unit yang paling hensem pernah dihasilkan..nanti ada masa saya uploadkan unit-unit sebelumnya..


dan yang paling penting,rig pujaan ramai(he..he..)The famous Icom 2200H..tak semestinya rig ini sahaja..mana-mana rig yang ada socket untuk ptt dan external speaker boleh digunakan..
ha..ha..pendek kata semua rig la..



buat masa sekarang,saya masih lagi mencari GPS receiver yang kecik dan yang compatible dengan tinytrak ini.Dan ingin mencari mana-mana rakan yang berminat,supaya boleh diorder dalam beberapa unit.Untuk mejimatkan kos peghantaran..Dan beberapa rakan juga menolong mencari dibeberapa tempat..
Saya menunggu berita baik dari rakan-rakan ini...
Dan entah surat dari pengurusan Resort World sudah sampai belum...malam ni kena tanya Thiam,saya dah tertinggal informasi selama 5 hari..he..he..

Dan..posting dalam YG,menampakkan perkembangan yang positif..saya kena umpan Thiam dan Ong untuk buat kelas pengenalan kepada APRS.Apapun..Digipiter kena dipasang dahulu..
Tak jadi jugak..malam ni kena roger Thiam secepat mungkin...semoga ada berita baik menunggu

1 comment:

9W2DTR said...

sawanikap... conratulations on your blogspot..