Live aprs.fi

Saturday, March 21, 2009

KF-163 Tracker build in radio....

20 Mac lepas,Martin berkunjung ke kedai aku,bersamanya KF-163,tracker terbina didalam radio ini.Pada mulanya,aku rasa produk ini dah agak uzur..he..he..marah Martin nanti.
Tetapi dengan berbekalkan sumber rujukan dan cakera padat,aku berjaya menkonfigurasi KF-163 in dengan jayanya.Biarpun ada beberapa masalah luaran,seperti wiring, namun berkat kesungguhan aku,akhirnya 3 unit tracker ini berjaya diprogram.Dan akan berada di atas peta untuk beberapa hari berikutnya sebelum dihantar ke utara tanahair.Sebelum dihantar,aku akan menjalankan beberapa ujian pancar...
Inilah hasil bukaan aku kepada unit ini,nampak solid dan mantap.Dengan harga RM300, aku rasa amat berbaloi untuk memilikinya.Apakan tidak,cuma laburkan lagi wang untuk GPS receiver dan,anda sudah mempunyai standalone unit untuk sistem pengesan kenderaan anda.
Biarkan rig anda dihadapan untuk tujuan QSO,dan biarkan KF-163 ini melakukan tugasnya..
ha..ha..mungkin akan ada lagi beberapa unit berikutnya dijalanraya Malaysia...mengapa tidak...
buatan BOSCH...


Radio dan tracker

Tracker yang boleh dipisahkan...

Tracker ........

Gambar terakhir sebelum dipasang kembali unit ini...
Mantap dan solid.....aku pun nak satu la...

untuk rujukan dari mana datangnya KF-163 ini, lawati laman ini..

http://www.jancorver.org/en/index.htm

Itu saja le...73
9W2RUT..

5 comments:

zek said...

Wah...memang hardcore ni...keep up bro...nak jadi anak murid APRS boleh?

de 9w2pro

Weerut Srhidhara said...

ape lak anak murid,meh la.Sama-sama dok belajar.Aku pun baru start jugak

zek said...

Ok bro..sama-sama kita belajar. bertukar2 idea..73

de 9w2pro

Azmeer said...

APRS go go... Nice info rut.. X sabar tunggu traker hang ni igate dah ada digipeater dah ada mana tahan duk tunggu ni hehe..

9W2TPT said...

Aku gi Beseri on 11th & 12th .. Azmeer, kau kena on digipeater kau !!!