Live aprs.fi

Tuesday, April 7, 2009

ARDF with APRS?

He..he..sesuatu yang unik untuk dikaji dan telahpun berjaya dilaksanakan..

Pada 05 April 2009 yang lepas,ARDF anjuran V17 dan Pusat KO Kuala Lumpur telah berlangsung dengan jayanya.Aku sempat menyertai acara ini dengan 2 partisipati yang berbeza..he..he..
Sebagai peserta ARDF dan juga salah seorang pengelola APRS Demo..
Ah..sesuatu yang menarik mengapa perlu dilepaskan.....Dengan idea untuk meletakkan Tracker di basikal marshal ARDF merupakan langkah yang bagus..untuk memastikan marsyal-marsyal yang ditugaskan melakukan tugas dengan baik....
Beberapa keping gambar yang berjaya dicilok dari rakan seperjuangan ARDF aku..9W2KRZ

APRS Demo setup..dari kiri KF163+GPS Leadtex (sumbangan PA3/9M2FRI),air mineral( beli sendiri)bateri Lead Acid 12V 7.2A,Trickle Charger,Tracker(stiker oren)Digipiter (kotak putih)
Laptop aku,belakang laptop, Kenwood 2M Rig,T2 Digipiter,SX400,masking tape dan air kotak


aku..tengah beraksi,antena homebrew,passive dan active attenuator homebrew,VX7R (homebeli)..cesss susah jugak fox hunt ni...signal merata-rata ada..


Aku dan Khairul tengah buat posing sebelum acara Slalom bermula..


Fine tuning gadget...


itu sajalah yang sempat aku cilok,mungkin ada lagi dari rakan-rakan lain..nanti aku cilok..

ah..sebelum terlupa,aku menang tempat ke 3 acara Slalom..he..he..nanti aku post gambar trofi..

p/s mana-mana rakan yang mempunyai AA tapi belum pernah menyertai ARDF,cubalah sertainya walaupun sekali..aku garenti pasti menyeronokkan.Bukan menang atau kalah tetapi apa yang dikecapi tu sukar digambarkan..

tu je..de 9w2rut

No comments: